RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
MINGGU 37
| 12/09/2011 (ISNIN) | ||
| 1 | SUBJEK | Pendidikan Moral |
| KELAS | 1N | |
| MASA | 2.00-3.10 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.4: Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara Unit 32: Bersama Menjayakan Aktiviti Sekolah | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam menjayakan aktiviti sekolah. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota daripada papan hitam. 2. Pelajar membaca teks halaman 159. 3. Guru bersoal jawab dengan pelajar mengenai penglibatan pelajar dalam aktiviti yang dianjurkan di sekolah. 4. Latihan. | |
| BBM | Buku Teks | |
| REFLEKSI | Objektif akan dapat dicapai. | |
| | ||
| 2. | SUBJEK | Pendidikan Moral |
| KELAS | 1I | |
| MASA | 4.00-5.10 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.4: Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara Unit 32: Bersama Menjayakan Aktiviti Sekolah | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam menjayakan aktiviti sekolah. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota daripada papan hitam. 2. Pelajar membaca teks halaman 159. 3. Guru bersoal jawab dengan pelajar mengenai penglibatan pelajar dalam aktiviti yang dianjurkan di sekolah 4. Latihan. | |
| BBM | Buku Teks | |
| REFLEKSI | Pelajar dapat menceritakan penglibatan sendiri dalam aktiviti kokurikulum di sekolah. | |
| | ||
| 3. | SUBJEK | Pendidikan Moral |
| KELAS | 2L | |
| MASA | 5.45 – 6.20 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.4: Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara Unit 32: Penglibatan Diri Dalam Aktiviti Kemasyarakatan | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Mengenal pasti aktiviti kemasyarakatan yang boleh diceburi. b. Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan yang berfaedah | |
| AKTIVITI |
| |
| BBM | BUku Teks | |
| REFLEKSI | Tiada P&P yang dijalankan kerana pelajar balik awal sempena Perayaan Kuih Bulan. | |
| 13/09/2011 (SELASA) | ||
| 1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 1A/1C | |
| MASA | 3.25 – 4.35 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.4: Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara Unit 32: Bersama Menjayakan Aktiviti Sekolah | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam menjayakan aktiviti sekolah. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota daripada papan hitam. 2. Pelajar membaca teks halaman 159. 3. Guru bersoal jawab dengan pelajar mengenai penglibatan pelajar dalam aktiviti yang dianjurkan di sekolah 4. Latihan. | |
| BBM | Buku Teks | |
| REFLEKSI | 2 orang pelajar menceritakan pengalaman penglibatan diri dalam aktiviti kokurikulum serta tugas yang dipegang dalam kelab/persatuan. Objektif akan dapat dicapai. | |
| | ||
| 2. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 2N | |
| MASA | 5.10 – 6.20 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.4: Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara Unit 32: Penglibatan Diri Dalam Aktiviti Kemasyarakatan | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Mengenal pasti aktiviti kemasyarakatan yang boleh diceburi. b. Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan yang berfaedah | |
| AKTIVITI |
| |
| BBM | BUku Teks | |
| REFLEKSI | Objektif akan dapat dicapai. | |
| 14/09/2011 (RABU) | ||
| 1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 2J | |
| MASA | 3.25-4.35 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.4: Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara Unit 32: Penglibatan Diri Dalam Aktiviti Kemasyarakatan | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Mengenal pasti aktiviti kemasyarakatan yang boleh diceburi. b. Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan yang berfaedah | |
| AKTIVITI |
| |
| BBM | BUku Teks | |
| REFLEKSI | Objektif akan dapat dicapai. 60% pelajar dapat menyiapkan nota yang diberikan. Manakala yang selebihnya gagal menyiapkan kerja yang diberikan kerana mereka tidak menumpukan perhatian ketika guru mengajar. | |
| | ||
| 2. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 3D | |
| MASA | 5.10-6.20 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.2: Kebebasan Bersuara Unit 30: Berfikir Sebelum Bersuara | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menjawab soalan latihan yang diedarkan. | |
| AKTIVITI |
| |
| BBM | Buku Teks dan Buku Rujukan | |
| | REFLEKSI | Tiada aktiviti yang dijalankan kerana perhimpunan. |
| 15/09/2011 (KHAMIS) | ||
| 1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 1A/1C | |
| MASA | 2.35 – 3.10 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.5: Sikap Keterbukaan Unit 33: Sikap Terbuka Membina Keyakinan Diri | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Menerima pandangan orang lain. b. Mengawal perasaan dalam setiap situasi. c. Menghormati pandangan dan keputusan orang lain. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar membaca teks halaman 164. 2. Pelajar menyalin nota daripada papan hitam. 3. Latihan. 4. Perbincangan jawapan latihan. | |
| BBM | Buku teks dan buku rujukan. | |
| REFLEKSI | Objektif akan dapat dicapai. Pelajar dapat menyiapkan nota yang diberikan dengan baik. | |
| | ||
| 1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 2N | |
| MASA | 3.25-4.00 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 7.1: Hidup Bersama Secara Aman Unit 34: Semangat Kejiranan Asas Perpaduan | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Menghuraikan sikap kejiranan yang baik untuk mengeratkan perpaduan. b. Menjadi jiran baik yang boleh dicontohi oleh masyarakat. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar membaca teks dalam buku teks halaman 196 dan 197. 2. Pelajar menyalin nota. 3. Latihan. 4. Perbincangan jawapan latihan. | |
| BBM | Buku teks dan buku rujukan. | |
| REFLEKSI | Objektif akan dapat dicapai. | |
| | ||
| 2. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 2L | |
| MASA | 4.35-5.45 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.4: Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara Unit 32: Penglibatan Diri Dalam Aktiviti Kemasyarakatan | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Mengenal pasti aktiviti kemasyarakatan yang boleh diceburi. b. Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan yang berfaedah | |
| AKTIVITI |
| |
| BBM | BUku Teks | |
| REFLEKSI | Objektif akan dapat dicapai. | |
| | ||
| 3. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 1N | |
| MASA | 5.45-6.20 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang pembelajaran 6: Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 6.4: Penglibatan Diri Dalam Pembangunan Negara Unit 32: Bersama Menjayakan Aktiviti Sekolah | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat: a. Memahami kepentingan penglibatan semua warga sekolah dalam menjayakan aktiviti sekolah. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota daripada papan hitam. 2. Pelajar membaca teks halaman 159. 3. Guru bersoal jawab dengan pelajar mengenai penglibatan pelajar dalam aktiviti yang dianjurkan di sekolah. 4. Latihan. | |
| BBM | Buku Teks | |
| REFLEKSI | Tiada aktiviti yang dijalankan kerana pelajar balik 5.45 petang. | |
| 16/09/2011 (JUMAAT) |
| Cuti Sempena Hari Malaysia |
No comments:
Post a Comment