RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
MINGGU 14
04/04/2011 (ISNIN) | ||
1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
KELAS | 1I | |
MASA | 4.00-5.10 petang | |
BIDANG/NILAI | Nilai berkaitan perkembangan diri | |
TEMA/TAJUK | Rasional | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menilai kesahihan sesuatu maklumat. | |
AKTIVITI | 1. Pelajar membaca petikan halaman 58. 2. Pelajar menjalankan simulasi menghantar pesanan secara berkumpulan. 3. Perbincangan. 4. Pelajar menjawab soalan ‘Fikir dan Jawab’ halaman 58. | |
BBM | Buku Teks. | |
REFLEKSI | Aktiviti simulasi berjalan dengan lancar. Pelajar seronok menjalankan aktiviti simulasi. Objektif akan dapat dicapai. | |
| ||
2. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
KELAS | 1N | |
MASA | 5.10 – 6.20 petang | |
BIDANG/NILAI | Nilai berkaitan perkembangan diri | |
TEMA/TAJUK | Rasional | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menilai kesahihan sesuatu maklumat. | |
AKTIVITI | 1. Pelajar membaca petikan halaman 58. 2. Perbincangan. 3. Pelajar menjawab soalan ‘Fikir dan Jawab’ halaman 58. | |
BBM | Buku Teks. | |
REFLEKSI | Aktiviti berjalan dengan lancar. Namun terdapat 10% pelajar yang kurang memberikan perhatian ketika perbincangan. Pelajar masih memerlukan bimbingan guru semasa menjawab soalan latihan. |
05/04/2011 (SELASA) | ||
1. | SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
KELAS | 1D | |
MASA | 3.25 – 4.35 petang | |
TEMA/TAJUK | Tema 3: Hidup Bermasyarakat Unit 4: Bangga Terhadap Sekolah Aktiviti 4: Budaya Sekolah | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat mengenal pasti budaya sekolah sendiri dan berbangga akan budaya sekolah. | |
AKTIVITI |
| |
BBM | Buku Teks | |
REFLEKSI | Pelajar dapat mengenal pasti budaya sekolah. Pelajar dapat menghasilkan poster dengan baik. Objektif akan dapat dicapai. | |
| ||
2. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
KELAS | 2N | |
MASA | 5.10 – 6.20 petang | |
BIDANG/NILAI | Nilai Berkaitan Perkembangan Diri | |
TEMA/TAJUK | Rasional | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat membuat keputusan setelah menimbangkan faktor. | |
AKTIVITI |
| |
BBM | Buku Teks | |
REFLEKSI | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar dapat memahami ciri-ciri orang yang rasional. |
06/04/2011 (RABU) | ||
1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
KELAS | 1E | |
MASA | 4.00 – 5.10 petang | |
BIDANG/NILAI | Nilai berkaitan perkembangan diri | |
TEMA/TAJUK | Rasional | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menilai kesahihan sesuatu maklumat. | |
AKTIVITI | 1. Pelajar membaca petikan halaman 58. 2. Pelajar menjalankan simulasi menghantar pesanan secara berkumpulan. 3. Perbincangan. 4. Pelajar menjawab soalan ‘Fikir dan Jawab’ halaman 58. | |
BBM | Buku Teks. | |
REFLEKSI | Semua pelajar aktif dalam aktiviti simulasi menghantar pesanan. Pelajar seronok menjalankan aktiviti simulasi tersebut. Objektif tercapai. | |
| ||
2. | SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
KELAS | 1F | |
MASA | 5.10 – 6.20 petang | |
TEMA/TAJUK | Tema 3: Hidup Bermasyarakat | |
| Unit 5: Penjagaan dan Peningkatan Imej Sekolah Aktiviti 5B: Berganding Bahu Menjayakan Sukan | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat melibatkan diri dalam menjayakan aktiviti-aktiviti sekolah seperti sukan sekolah dan menyenaraikan penglibatan diri dalam aktiviti sekolah. | |
AKTIVITI | 1. Guru meminta pelajar memahami gambar pada halaman 58 dan 59. 2. Guru menyoal beberapa orang pelajar mengenai gambar tersebut dan faedah-faedah pelajar melibatkan diri dalam aktiviti sukan sekolah dan kokurikulum. 3. Pelajar menyenaraikan penglibatan diri masing-masing dalam aktivit sekolah dalam bentuk jadual. | |
BBM | Buku Teks | |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan penglibatan diri masing –masing dalam aktivit sekolah. Objektif tercapai. |
07/04/2011 (KHAMIS) | ||
1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
KELAS | 2N | |
MASA | 3.25 – 4.00 petang | |
BIDANG/NILAI | Nilai Berkaitan Perkembangan Diri | |
TEMA/TAJUK | Kesederhanaan | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini pelajar akan dapat mengambil kira kepentingan diri dan orang lain sebelum bertindak dan menjelaskan ciri-ciri individu yang mengamalkan sikap kesederhanaan. | |
AKTIVITI |
| |
BBM | Buku Teks | |
REFLEKSI | Semua pelajar berjaya menyalin nota. Objektif akan dapat dicapai. | |
| ||
2. | SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
KELAS | 1H | |
MASA | 4.35 – 5.45 petang | |
TEMA/TAJUK | Tema 3: Hidup Bermasyarakat | |
| Unit 4: Bangga Terhadap Sekolah Peraturan Sekolah Yang Saya Patuhi dan Budaya Sekolah | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menerangkan kepentingan peraturan sekolah dan mematuhi peraturan sekolah.serta mengenal pasti budaya sekolah sendiri. | |
AKTIVITI |
| |
BBM | Buku Teks | |
REFLEKSI | Berdasarkan sesi soal jawab, pelajar dapat menyenaraikan kepentingan pelajar mematuhi peraturan sekolah serta mengenal pasti budaya sekolah sendiri. | |
| ||
3. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
KELAS | 1N | |
MASA | 5.45 – 6.20 petang | |
BIDANG/NILAI | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
TEMA/TAJUK | Kesederhanaan | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat melatih diri untuk bersederhana ketika berbelanja. | |
AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota. 2. Guru memberikan penerangan. 3. Latihan ‘Fikir dan Jawab’ halaman 64 sebagai kerja rumah. | |
BBM | Buku Teks | |
REFLEKSI | Pelajar berjaya menyalin nota. Objektif akan dapat dicapai. |
08/04/2011 (JUMAAT) | ||
| SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
KELAS | 1I | |
MASA | 4.00 -5.10 petang | |
BIDANG/NILAI | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
TEMA/TAJUK | Kesederhanaan | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat melatih diri untuk bersederhanan ketika berbelanja. | |
AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota. 2. Guru memberikan penerangan. 3. Latihan ‘Fikir dan Jawab’ halaman 64. 4. Pelajar mengisi jadual merancang perbelanjaan mingguan. | |
BBM | Buku Teks | |
REFLEKSI | Kelas berjalan dengan lancar. Objektif akan dapat dicapai. | |
| ||
2. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
KELAS | 1E | |
MASA | 5.10 – 6.20 petang | |
BIDANG/NILAI | Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri | |
TEMA/TAJUK | Kesederhanaan | |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat melatih diri untuk bersederhanan ketika berbelanja. | |
AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota. 2. Guru memberikan penerangan. 3. Latihan ‘Fikir dan Jawab’ halaman 64. 4. Pelajar mengisi jadual merancang perbelanjaan mingguan. | |
BBM | Buku Teks | |
REFLEKSI | Tiada P&P dijalankan kerana perhimpunan sekolah. P&P akan disambungkan pada minggu depan. |
No comments:
Post a Comment