RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
MINGGU 18
| 02/05/2011 (ISNIN) |
| Cuti Peristiwa |
| 03/05/2011 (SELASA) | ||
| 1. | SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
| KELAS | 1D | |
| MASA | 3.25 – 4.35 petang | |
| BIDANG/TEMA | Unit 5: Penjagaan dan Peningkatan Imej Sekolah | |
| TAJUK | Sekolahku Milikku dan Pasukan Sekolah Kebanggan Kami | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menghasilkan brosur tentang sekolah dan menghargai sumbangan pasukan sekolah dalam meningkatkan imej sekolah. | |
| AKTIVITI | 1. Sesi soal jawab mengenai cara memberikan sokongan moral kepada pasukan sekolah dalam sesuatu pertandingan. 2. Secara berkumpulan, pelajar menghasilkan brosur tentang program 3K di sekolah. | |
| BBM | Buku Teks | |
| REFLEKSI | 80% pelajar dapat menghasilkan brosur yang menarik. 20% pelajar tidak dapat menyiapkan brosur yang lengkap. | |
| | ||
| 2. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 2N | |
| MASA | 5.10 – 6.20 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang 2: Nilai berkaitan Kekeluargaan | |
| NILAI/TAJUK | 2.4: Tanggungjawab terhadap keluarga Unit 16: Keluarga Pendorong Kejayaan | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menjalankan tanggungjawab terhadap keluarga. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota. 2. Penerangan oleh guru. 3. Latihan “Fikir dan Jawab” halaman 96. | |
| BBM | Buku Teks | |
| REFLEKSI | 10% pelajar tidak dapat memberikan perhatian ketika guru memberikan penerangan. Walau bagaimanapun 95% pelajar berjaya menyalin nota. P&P akan bersambung pada hari khamis. | |
| 04/05/2011 (RABU) | ||
| 1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 1E | |
| MASA | 4.00 – 5.10 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang 2: Nilai berkaitan dengan kekeluargaan | |
| TAJUK/NILAI | Nilai 2.4: Tanggungjawab terhadap keluarga | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat melaksanakan kewajipan sebagai anggota keluarga. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota. 2. Penerangan oleh guru. 3. Perbincangan mengenai tanggungjawab setiap anggota keluarga. 4. Latihan “Fikir dan Jawab”. | |
| BBM | Buku Teks, Buku Rujukan | |
| REFLEKSI | Pelajar dapat menyatakan tugas dan tanggungjawab anggota keluarga. | |
| | ||
| 2. | SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
| KELAS | 1F | |
| MASA | 5.10-6.20 petang | |
| BIDANG/TEMA | Unit 5: Penjagaan dan Peningkatan Imej Sekolah | |
| TAJUK | Pasukan Sekolah Kebanggan Kami | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menunjukkan cara memeberi sokongan moral kepada pasukan sekolah dalam sesuatu pertandingan. | |
| AKTIVITI |
| |
| TEKNIK | Aktviti berkumpulan dan sesi soal jawab. | |
| BBM | Buku Teks | |
| REFLEKSI | Semua kumpulan berjaya menghasilkan cogan kata dan lagu untuk memberikan semangat kepada pasukan sekolah. Objektif tercapai. | |
| 05/05/2011 (KHAMIS) | ||
| 1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 2N | |
| MASA | 3.25 – 4.00 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang 2: Nilai berkaitan Kekeluargaan | |
| NILAI/TAJUK | 2.4: Tanggungjawab terhadap keluarga Unit 16: Keluarga Pendorong Kejayaan | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menjalankan tanggungjawab terhadap keluarga. | |
| AKTIVITI | 1. Penerangan oleh guru. 2. Latihan. Guru mengedarkan lembaran kerja kepada pelajar. | |
| BBM | Lembaran kerja | |
| REFLEKSI | Objektif akan dapat dicapai. | |
| | ||
| 2. | SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIK DAN KEWARGANEGARAAN |
| KELAS | 1H | |
| MASA | 4.35 – 5.45 petang | |
| BIDANG/TEMA | Unit 5: Penjagaan dan Peningkatan Imej Sekolah | |
| TAJUK | Sekolahku Milikku dan Pasukan Sekolah Kebanggan Kami | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat menghasilkan brosur tentang sekolah dan menghargai sumbangan pasukan sekolah dalam meningkatkan imej sekolah. | |
| AKTIVITI | 1. Sesi soal jawab mengenai cara memberikan sokongan moral kepada pasukan sekolah dalam sesuatu pertandingan. 2. Secara berkumpulan, pelajar menghasilkan brosur tentang program 3K di sekolah. | |
| BBM | Buku Teks | |
| REFLEKSI | Pelajar dapat menghasilkan brosur secara berkumpulan. Pelajar juga dapat menyenaraikan aktiviti kebersihan dan keceriaan dalam sekolah dalam brosur. | |
| | ||
| 3. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 1N | |
| MASA | 5.45 – 6.20 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang 2: Nilai berkaitan dengan kekeluargaan | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 2.4: Tanggungjawab terhadap keluarga | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat melaksanakan kewajipan sebagai anggota keluarga. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota. 2. Penerangan oleh guru. 3. Latihan. | |
| BBM | Buku Teks, Lembaran kerja | |
| REFLEKSI | Semua pelajar berjaya menyalin nota. | |
| 06/05/2011 (JUMAAT) | ||
| 1. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 1I | |
| MASA | 4.00 – 5.10 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang 2: Nilai berkaitan dengan kekeluargaan | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 2.4: Tanggungjawab terhadap keluarga | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat melaksanakan kewajipan sebagai anggota keluarga. | |
| AKTIVITI | 1. Pelajar menyalin nota. 2. Penerangan oleh guru. 3. Perbincangan. 4. Latihan. | |
| BBM | Buku Teks, Lembaran kerja | |
| REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan peranan dan tanggungjawab anggota keluarga. | |
| | ||
| 2. | SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
| KELAS | 1E | |
| MASA | 5.10 - 5.45 petang | |
| BIDANG/TEMA | Bidang 2: Nilai berkaitan dengan kekeluargaan | |
| NILAI/TAJUK | Nilai 2.4: Tanggungjawab terhadap keluarga | |
| OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran ini, pelajar akan dapat melaksanakan kewajipan sebagai anggota keluarga. | |
| AKTIVITI | 1. Penerangan oleh guru. 2. Perbincangan mengenai tanggungjawab setiap anggota keluarga. 3. Latihan. | |
| BBM | Buku Teks, Lembaran kerja | |
| REFLEKSI | Objektif akan dapat dicapai. Berdasarkan lembaran kerja yang diedarkan, pelajar dibimbing oleh guru untuk menjawab soalan latihan. | |
No comments:
Post a Comment